صنایع دستی تایلند
صنایع دستی تایلند

صنایع دستی تایلند

Thai Handicrafts

 

قبل از سفر با تور تایلند بهتر است با صنایع دستی و تزئیناتی این کشور که امیزه ای از فرهنگ مردم تایلند و سنت این کشور است اشنا شویم صنایع دستی تایلند و تنوع آنها با قیمتهای نسبتا عادلانه سبب گردیده تا تایلند به عنوان یکی از معروف ترین مراکز خرید آسیا قلمداد شود.صنایع دستی تایلند را میتوان به شرح ذیل معرفی نمود.

thailand20.com

 

راتان و ویکر:

نوعی چوب است که با آن کیف و کلاه و سایر لوازم منزل نطیر مبلمان،کتابخانه ساخته میشود و به بسیاری از کشورهای خارجی صادر می گردد.

 

thailand20.com

 

ابریشم:

پازچه های ابریشمی تایلند شهرتی جهانی دارد و از جمله سوغاتی است که مسافران قبل از خرید آن از کشور تایلند خارج نمیشوند. از ابریشم سابقا جهت دوختن لباسهای زنانه و یا مردانه استفاده میشد ولی امروزه بسیاری از اقلام دیگر نظیر کراوات،روکش مبل و کیف ،جلد عینک،جعبه جواهر را از پارچه ابریشم تهیه میکنند.

thailand20.com

کتان وبتیک:

پارچه های نخی دارای بازار بسیار خوبی است که علاوه بر بافت پارچه و لباسهای نخی مورد استفاده سایر لوازم خانگی نیز هست.امروزه از ترکیب نخ و ابریشم توسط بومیان قبائل شمالی طرحهای بسیار زیبایی را تولید می کنند که بتیک نامیده می شود.

 

نایلوور:

نایلوور یکی از صنایع دستی اجدادی متعلق به جنوب تایلند است که در آن هنر سیاه قلم برروی ظروف طلایی و یا نقره ای جلوه ای خاص بخشیده و برای قرنها هنرمندان از این صنعت برای تولید سینی و جعبه و سایر ظروف استفاده نموده اند.امروزه علاوه بر بازارهای ناخون سیتامراد در جنوب کشور در فروشگاههای بانکوک نیز این ظروف به چشم میخورند.

thailand20.com

 

برنز آلات:

کیفیت مرغوب اجناس برنزی تایلند همواره مورد توجه بوده و امروزه روکشی به نام سلفون را برروی آن بکار می برند که جلای خاصی به این گونه لوازم نظیر قاشق و چنگال و یا مجسمه میدهد و آن را از زنگ زدگی محافظت میکند.

 

لاک الکل آلات:

یکی دیگراز صنایع دستی نایلند خصوصا در چیانگ مای که در شمال تایلند واقع است.لاک الکل کردن جعبه،سینی و صدها قلم دیگر که هر یک پس ار آماده شدن سوغاتی مناسبی برای دوستان و اقوام توریستهایی که به تایلند سفر میکنند می باشد.

thailand20.com

 

محصولات صدفی:

یکی از صنایع قدیم تایلند کشیدن روکشی بر روی لوازم لوکس صدفی است که این عمل با مهارت عجیبی صورت میگیرد و آنها را در ساخت یک نوع میز به کار میبرندو در سواحل پاتایا و یا پوکت به فروش می رسانند.قاب عکس و جعبه های صدفی تزئین شده با این صنعت نیز یکی از سوغات مناسب هنری تایلند است.

جواهر آلات:

جواهرآلات و سنگهای قیمتی نظیر یاقوت و زمرد به وفور در صدها فروشگاه جواهرالات به فروش میرسد وبسیاری از شرکتهای خارجی به علت ارزانی قیمت سنگها و نیروی کار ارزان در این کشور سرمایه گذاری کرده و کالاهای تولیدی خود را به کشورهای عربی و اروپا و ژاپن صادر میکنند.تعدادی از ایرانیان مقیم تایلند نیز به این تجارت مشغول هستند .

thailand20.com

گلهای مصنوعی واسباب بازیهای عروسکی نیز از سایر هنرهای دستی است که با مدلهای بسیار مختلف و رنگارنگ در تایلند تهیه و به بازار فروش ارائه میشود.

سرامیک نیز از زمان سوخوتای تا کنون به عنوان یکی از صنایع دستی در تایلند بشمار می آمده و نمونه های بسیار زیبایی از گلدانها و ظروف طرامیک در بازارهای شهر مشاهده می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تایلند,
نويسنده : سمیه عزیزی